Studii universitare de masterat


ADMITERE 2022

Coperta ghidul studentului de anul I


CALENDARUL ADMITERII

Sesiunea SEPTEMBRIE 2022


CALL CENTER ADMITERE 2022


Rezultate -sesiunea septembrie LISTA 1 (afişat: 09.09.2022, ora)

Admişi buget    Admişi taxă

Contract de studii IF
Cerere cazare


CONFIRMAREA LOCULUI: 10 septembrie 2022, orele 9-14, sala 1.2

Confirmarea se face personal pe baza cărţii de identitate sau de către o altă persoană pe bază de procură.

La confirmarea locului vă rugăm să prezentaţi următoarele documente :
–DIPLOMA DE LICENŢA OBŢINUTA ÎN ROMANIA în original sau ADEVERINŢA DE ABSOLVIRE OBŢINUTĂ ÎN ROMÂNIA în original (pentru absolvenţii care nu au primit diploma de licenţă) sau ATESTAT DE ECHIVALARE EMIS DE C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României în original
–suplimentul la diplomă / foaia matricolă din facultate în original (cu excepţia absolvenţilor care nu au primit diploma de licenţă)
–diploma de bacalaureat obţinută în România în original sau atestatul de echivalare emis de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României în original
–foaia matricolă din liceu în original
–original* şi copie a cărţii de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
–original* şi copie a certificatului de naştere
–original* şi copie a certificatului de căsătorie sau a documentului care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
–adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
–3 fotografii color tip legitimaţie (format 2/2,5 cm)
–chitanţa BRD pentru taxa de admitere
–extras de cont (în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării)
dacă sunteţi absolvent de programe de studii universitare oferite comasat (ciclul I şi II) cu o durată cuprinsă între 5 şi 6 ani: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
dacă sunteţi student la licenţă, la master sau la doctorat: adeverinţa din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
dacă aţi fost exmatriculat, inclusiv ca urmare a retragerii, de la studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa de abolvire master sau diploma de master/studii aprofundate+suplimentul la diplomă în original
dacă sunteţi absolvent de studii universitare de licenţă de la universităţile particulare: dovada acreditării specializării absolvite (copie a unui act legislativ)
–candidaţii cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând SEE şi ai Confederaţiei Elveţiene vor prezenta documentele menţionate şi traducerea legalizată a acestora în limba română

*se restituie candidatului după certificarea cu documentul în copie de către membrii comisiei

La confirmarea locului se va încheia contractul de studii. Pentru aceasta candidatul declarat admis va achita la BRD taxa de înmatriculare de 50 lei (dacă este admis la buget) sau avansul taxei de şcolarizare pentru anul universitar 2022-2023, cel puţin 375 lei (dacă este admis la taxă) şi va prezenta chitanţa. La BRD se vor menţiona : numele şi prenumele candidatului, CNP candidat, Facultatea de Istorie, Master zi – cod 2411, Taxă înmatriculare – cod 38 / taxă şcolarizare – cod 31.

Candidaţii care nu îndeplinesc cele menţionate anterior în perioada specificată vor fi declaraţi RESPINŞI



  • Înscrierea: 5-7 septembrie 2022ONLINE sau prin depunerea fizică a dosarului

    Înscrieri online:  pe platforma ONLINE https://eadmitere.uaic.ro/
    (IMPORTANT: conturile de acces pe platformă vor putea fi create până cel târziu 7 septembrie 2022, ora 17, iar fişele vor putea fi înregistrate până cel târziu 7 septembrie 2022, ora 18)
    La înscrierea online vă rugăm să încărcaţi pe platformă următoarele documente scanate:
    diploma de licenţa obţinuta în România sau adeverinţa de absolvire obţinută în România (pentru absolvenţii care nu au primit încă diploma de licenţă) sau atestat/adeverinţă de echivalare emisă de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României
    suplimentul la diplomă / foaia matricolă din facultate (cu excepţia absolvenţilor care nu au primit încă diploma de licenţă)
    diploma de bacalaureat obţinută în România sau atestat/adeverinţă de echivalare emisă de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României
    foaia matricolă din liceu
    cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
    certificatul de naştere
    certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
    adeverinţa medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care menţionează starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
    chitanţa BRD pentru taxa de admitere
    extras de cont (în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării)
    dacă sunteţi absolvent de programe de studii universitare oferite comasat (ciclul I şi II) cu o durată cuprinsă între 5 şi 6 ani: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi student la licenţă, la master sau la doctorat: adeverinţa din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă aţi fost exmatriculat, inclusiv ca urmare a retragerii, de la studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa de abolvire master sau diploma de master/studii aprofundate+suplimentul la diplomă
    dacă sunteţi absolvent de studii universitare de licenţă de la universităţile particulare: dovada acreditării specializării absolvite (copie a unui act legislativ)
    –candidaţii cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând SEE şi ai Confederaţiei Elveţiene vor încărca pe platformă documentele menţionate scanate şi traducerea legalizată a acestora în limba română.

    Înscrieri – depunerea dosarelor fizice (personal pe baza cărţii de identitate sau de către o altă persoană pe bază de procură):
    IMPORTANT! Contul pe platforma https://eadmitere.uaic.ro/  trebuie să fie creat și validat înainte de a vă înscrie la sediul Facultăţii de Istorie!
    Program înscrieri:
    Luni, 5 septembrie-Miercuri 7 septembrie 2022 între orele 9-17, Sala 1.2 (Corp A, parter)

    La înscriere trebuie să prezentaţi următoarele documente:
    DIPLOMA DE LICENŢA OBŢINUTA ÎN ROMANIA în original sau ADEVERINŢA DE ABSOLVIRE OBŢINUTĂ ÎN ROMÂNIA în original (pentru absolvenţii care nu au primit diploma de licenţă) sau atestat/adeverinţă de echivalare emisă de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României în original
    –suplimentul la diplomă / foaia matricolă din facultate în original (cu excepţia absolvenţilor care nu au primit diploma de licenţă)
    –diploma de bacalaureat obţinută în România în original sau atestat/adeverinţă de echivalare emisă de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României în original
    –foaia matricolă din liceu în original
    –original* şi copie a cărţii de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
    –original* şi copie a certificatului de naştere
    –original* şi copie a certificatului de căsătorie sau a documentului care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
    –adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
    –3 fotografii color tip legitimaţie (format 2/2,5 cm)
    –chitanţa BRD pentru taxa de admitere
    –extras de cont (în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării)
    dacă sunteţi absolvent de programe de studii universitare oferite comasat (ciclul I şi II) cu o durată cuprinsă între 5 şi 6 ani: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi student la licenţă, la master sau la doctorat: adeverinţa din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă aţi fost exmatriculat, inclusiv ca urmare a retragerii, de la studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa de abolvire master sau diploma de master/studii aprofundate+suplimentul la diplomă în original
    dacă sunteţi absolvent de studii universitare de licenţă de la universităţile particulare: dovada acreditării specializării absolvite (copie a unui act legislativ)
    –candidaţii cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând SEE şi ai Confederaţiei Elveţiene vor prezenta documentele menţionate şi traducerea legalizată a acestora în limba română
    acord de confidenţialitate
    –dosar plic
    *se restituie candidatului după certificarea cu documentul în copie de către membrii comisiei


    Susţinerea interviului: 8 septembrie 2022, ora 13.30, sala 1.2

Repartizarea candidaţilor la susţinerea interviului (afişat: 08.09.2022, ora 10)

  • Selecţia candidaţilor şi afişarea rezultatelor8 septembrie 2022

    Număr de locuri români:

    • ARHEOLOGIE, CIVILIZAŢIE ŞI ARTĂ ANTICĂ**             7 cu taxă
    • ARHIVISTICĂ**             9 cu taxă
    • INSTITUŢII ŞI IDEOLOGII ALE PUTERII ÎN EUROPA**   9 buget, 1 buget-candidaţi cu cerinţe educaţionale speciale/dizabilităţi, 3 cu taxă
    • PATRIMONIU ŞI TURISM CULTURAL**          7 cu taxă
    • RELAŢII, INSTITUŢII ŞI ORGANIZAŢII INTERNAŢIONALE**         8 buget, 3 cu taxă

    IMPORTANT !

    • * Un program de studii se va organiza doar dacă va avea minimum 25 de candidaţi înscrişi.
    • ** Locurile cu taxă vor fi suplimentate cu un număr corespunzător, astfel incât să se poată forma grupa de 25 de studenţi.

    CONDIŢII DE ADMITERE:

    • 60 % Media examenului de licenţă
    • 40 % nota la interviu

    (candidaţii trebuie sa aibă în vedere programarea interviurilor dacă se înscriu la mai multe mastere din cadrul universităţii)

    Precizări privind interviul: Comisia de interviu va testa capacitatea candidatului de a gândi istoric și va verifica motivația acestuia pentru parcurgerea unui nou ciclu de studii. Se vor adresa întrebări care vizează cunoştinţele de istorie în domeniul specializării alese de master și motivația pentru înscrierea la respectivul program.

    Media de admitere la studii universitare de masterat se calculează cu formula (MedieLICENŢĂ * 60 + NotaINTERVIU * 40)/100 iar valoarea finală se trunchiază la două zecimale (nu se rotunjeşte).

    CRITERII DE DEPARTAJARE:

    • Media ECTS a anilor de studii din facultate
    • Nota la interviu

    M E T O D O L O G I E privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în  ciclul de studii universitare de  masterat pentru anul universitar  2022 – 2023 (învăţământ de zi şi frecvenţă redusă)


    NOTĂ DE INFORMARE privind prelucrarea datelor cu caracter personal


    PROGRAME DE STUDII:

      • ARHEOLOGIE, CIVILIZAŢIE ŞI ARTĂ ANTICĂ
      • INSTITUŢII ŞI IDEOLOGII ALE PUTERII ÎN EUROPA
      • PATRIMONIU ŞI TURISM CULTURAL
      • RELAŢII, INSTITUŢII ŞI ORGANIZAŢII INTERNAŢIONALE
      • ARHIVISTICĂ

    Prezentarea programelor de studii
    Fişele disciplinelor studiate
    Planuri de învăţământ

    Durata studiilor: 2 ani
    Forma de învăţământ: cu frecvenţă
    Opţiuni de carieră: cercetător în institutele de cercetare; funcţionar în cadrul administraţiei publice centrale şi locale (diplomat în cadrul MAE, consilier pe probleme politice şi strategice în cadrul guvernului României); profesor; jurnalist; muzeograf; etnolog; ghid turistic; angajat  în  serviciile de  informaţii  româneşti (SRI, SIE); expert în probleme politice şi culturale în organizaţii internaţionale (instituţii şi agenţii ale UE, ONU, UNESCO); arheolog în centre de cercetare publice (institute ale Academiei) şi private (fundaţii, ONG); expert al primăriilor şi guvernului pentru conservarea patrimoniului naţional; angajat al arhivelor naţionale, CNSAS, arhiva MAE etc.

    TAXE:

    • Taxa de admitere: 150 lei * (se achită la BRD, menţionând: Numele, iniţiala prenumelui tatălui, prenumele candidatului; CNP candidat; Facultatea de Istorie, Master-zi – cod 2411; taxă admitere – cod 28)

    Taxa anuală de şcolarizare:   2500 lei


    PRECIZĂRI IMPORTANTE:

    Candidatul este obligat să menţioneze pe fişa de înscriere date de contact valide  şi să răspundă la eventualele solicitări ale comisiei în termen de 24 de ore.

    Media minimă de admitere este 6.00 .

    Sunt scutiţi de plata taxei de înscriere candidaţii (în vârstă de până la 25 ani şi aflaţi în întreţinerea părinţilor) care sunt copii ai personalului didactic (de predare şi auxiliar) în activitate, pensionat sau decedat. Scutirea taxei de înscriere se face numai pe baza actelor doveditoare.

    Întrucât candidaţii au dreptul de a se înscrie concomitent la două sau mai multe domenii/facultăţi/instituţii, în vederea admiterii în învăţământul superior, dosarul cu actele originale se depune la prima opţiune. Înscrierea la celelalte domenii/facultăţi/instituţii se face pe baza documentelor mai sus menţionate prezentate în copie, la care se adaugă o adeverinţă de confirmare că actele în original s-au depus la altă facultate/instituţie.

    Absolvenţii programelor de studii universitare oferite comasat (ciclul I şi II) cu o durată cuprinsă între 5 şi 6 ani, la învăţământul cu frecvenţă, care au studiat pe loc finanţat de la bugetul de stat, pot fi admişi la programul de master doar pe un loc cu taxă, conform legislaţiei în vigoare.

    Candidaţii trebuie să declare pe proprie răspundere dacă au mai urmat sau nu un program de masterat/studii aprofundate pe locuri finanţate de la buget, deoarece  numai un singur program de masterat /studii aprofundate poate fi subvenţionat de la bugetul de stat. Candidaţii care au fost exmatriculaţi (inclusiv cei retraşi) de la studii universitare de masterat au dreptul să se înscrie la un nou concurs de admitere numai pe locurile cu taxă, indiferent de forma de învăţământ . Aceştia au obligaţia ca, la înscriere, să declare în scris, sub semnătură, dacă au urmat o altă specializare. Declaraţiile false atrag eliminarea din concursul de admitere şi aplicarea dispoziţiilor prevăzute de Codul Penal.  După parcurgerea numărului de semestre pentru care au beneficiat de buget la studiile universitare de master de unde au fost exmatriculaţi, în urma reordonării semestriale, în funcţie de media semestrială, studentul poate trece pe un loc cu finanţare la buget.

    Un candidat poate fi admis şi înmatriculat ca student la cel mult două programe de studii concomitent, indiferent de instituţiile de învăţământ care le oferă. Un candidat declarat admis poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master şi pentru un singur program de doctorat.Orice subvenţie financiară sau bursă din fonduri publice  se acordă numai într-o singură instituţie de învăţământ superior, pentru un singur program de studii (acolo unde se află actele de studii în original). Candidatul declarat admis  la mai multe facultăţi optează pentru programul de studii care va fi finanţat de la buget prin depunerea actelor de studii în original la facultatea pe care doreşte să o urmeze, respectând termenul de depunere stabilit de aceasta din urmă.

    Ocuparea ulterioară a locurilor finanţate de la buget şi la taxă se face în conformitate cu Regulamentul privind activitatea profesională a studenţilor – ciclul de studii universitare de master.

    Candidaţilor admişi cu taxă care renunţă la şcolarizare în termen de 5 zile calendaristice de la semnarea contractului de studii li se reţin 125 lei. Dacă cererea de retragere se face după depăşirea termenului de 5 zile calendaristice de la semnarea contractului de studii, dar înainte de 5 septembrie 2022, candidaţilor li se reţin 187,5 lei. Dacă se solicită retragerea după data de 5 septembrie 2022, dar înainte de începerea anului universitar 2022-2023, se vor reţine 250 lei. Candidaţilor care se retrag după începerea anului universitar nu li se restituie taxa prevăzută pentru confirmarea locului. Taxa de înmatriculare nu se restituie în cazul renunțării la școlarizare. Taxa de înscriere se restituie doar în cazul în care specializarea la care au fost admiși nu se organizează.



    Rezultate admitere – iulie 2022

    Rezultate admitere – LISTA 2 (afişat: 27.07.2022)

    Admişi buget          Admişi taxă          Respinşi


    Rezultate admitere – LISTA 1 (afişat: 20.07.2022)

    Admişi buget          Admişi taxă          Respinşi

    Informaţii importante pentru candidaţi 
    Contract de studii IF
    Cerere cazare