ADMITERE 2024
Sesiunea septembrie 2024
- Înscrierea candidaţilor: 6-9 septembrie 2024 – ONLINE sau prin prezenţa fizică a candidatului
- Selecţia candidaţilor şi afişarea rezultatelor: 10-11 septembrie 2024
- Susţinere interviu: 10 septembrie 2024, ora 14, sala 1.2 (Corp A, parter, stânga)
Interviu – repartizarea candidaţilor pe comisii (afişat: 09.09.2024, ora 15.30)
- Confirmarea locului: 12 septembrie 2024, orele 9-15
Rezultate admitere septembrie – LISTA 1 (afişat: 11.09.2024)
Români de pretutindeni: Admişi Respinşi
Informaţii importante pentru candidaţi
Contract de studii IF
Cerere cazare
Declaraţie studii anterioare
Români de pretutindeni: Formular confirmare loc
CONFIRMAREA LOCULUI: 12 septembrie 2024, orele 9-15, sala 1.2 (Corp A, parter, stanga)
Confirmarea se face personal pe baza cărţii de identitate sau de către o altă persoană pe bază de procură.
La confirmarea locului vă rugăm să prezentaţi următoarele documente :
–DIPLOMA DE LICENŢA OBŢINUTA ÎN ROMANIA în original sau ADEVERINŢA DE ABSOLVIRE OBŢINUTĂ ÎN ROMÂNIA în original (pentru absolvenţii care nu au primit diploma de licenţă) sau ATESTAT DE ECHIVALARE EMIS DE C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României în original
–suplimentul la diplomă / foaia matricolă din facultate în original (cu excepţia absolvenţilor care nu au primit diploma de licenţă)
–diploma de bacalaureat obţinută în România în original sau atestatul de echivalare emis de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României în original
–foaia matricolă din liceu în original
–original* şi copie a cărţii de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
–original* şi copie a certificatului de naştere
–original* şi copie a certificatului de căsătorie sau a documentului care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
–adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
–3 fotografii color tip legitimaţie (format 2/2,5 cm)
–dovada achitării taxei de admitere
–extras de cont (în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării)
–dacă sunteţi absolvent de programe de studii universitare oferite comasat (ciclul I şi II) cu o durată cuprinsă între 5 şi 6 ani: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi student la licenţă, la master sau la doctorat: adeverinţa din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă aţi fost exmatriculat, inclusiv ca urmare a retragerii, de la studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa de abolvire master sau diploma de master/studii aprofundate+suplimentul la diplomă în original
–candidaţii cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând SEE şi ai Confederaţiei Elveţiene vor prezenta documentele menţionate şi traducerea legalizată a acestora în limba română
-În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
*se restituie candidatului după certificarea cu documentul în copie de către membrii comisiei
La confirmarea locului se va încheia contractul de studii. Pentru aceasta candidatul declarat admis va achita (online sau la BRD) taxa de înmatriculare de 100 lei (dacă este admis la buget) sau avansul taxei de şcolarizare pentru anul universitar 2024-2025, cel puţin 450 lei (dacă este admis la taxă). La BRD se vor menţiona : numele şi prenumele candidatului, CNP candidat, Facultatea de Istorie, Master zi – cod 2411, Taxă înmatriculare – cod 38 / taxă şcolarizare – cod 31. Candidatul va incărca dovada plăţii pe platforma de admitere.
Candidaţii care nu îndeplinesc cele menţionate anterior în perioada specificată vor fi declaraţi RESPINŞI
Înscrieri online: pe platforma ONLINE https://eadmitere.uaic.ro/
(IMPORTANT: conturile de acces pe platformă vor putea fi create până cel târziu 09.09.2024, ora 14, iar completarea şi finalizarea dosarelor putându-se face până cel târziu 09.09.2024, ora 15)
La înscrierea online vă rugăm să încărcaţi pe platformă următoarele documente scanate (ATENŢIE! scanaţi TOATE paginile documentelor – faţă/verso, dacă este cazul):
–diploma de licenţa obţinuta în România sau adeverinţa de absolvire obţinută în România (pentru absolvenţii care nu au primit încă diploma de licenţă) sau atestat/adeverinţă de echivalare emisă de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României
–suplimentul la diplomă / foaia matricolă din facultate (cu excepţia absolvenţilor care nu au primit încă diploma de licenţă)
–diploma de bacalaureat obţinută în România sau atestat/adeverinţă de echivalare emisă de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României
–foaia matricolă din liceu
–cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
–certificatul de naştere
–certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
–adeverinţa medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care menţionează starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
–dovada achitarii taxei de înscriere la admitere
–extras de cont (în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării)
–dacă sunteţi absolvent de programe de studii universitare oferite comasat (ciclul I şi II) cu o durată cuprinsă între 5 şi 6 ani: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi student la licenţă, la master sau la doctorat: adeverinţa din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă aţi fost exmatriculat, inclusiv ca urmare a retragerii, de la studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa de abolvire master sau diploma de master/studii aprofundate+suplimentul la diplomă
–candidaţii cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând SEE şi ai Confederaţiei Elveţiene vor încărca pe platformă documentele menţionate scanate şi traducerea legalizată a acestora în limba română.
-În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
Înscrieri – depunerea dosarelor fizice (personal pe baza cărţii de identitate sau de către o altă persoană pe bază de procură):
IMPORTANT! Contul pe platforma https://eadmitere.uaic.ro/ trebuie să fie creat și validat înainte de a vă înscrie la sediul Facultăţii de Istorie!
Program înscrieri: 6.09.2024 şi 09.09.2024 între orele 9-15 ; 07.09.2024 şi 08.09.2024 între orele 9-13, sala 1.2 (Corp A, parter, stânga)
La înscriere trebuie să prezentaţi următoarele documente:
–DIPLOMA DE LICENŢA OBŢINUTA ÎN ROMANIA în original sau ADEVERINŢA DE ABSOLVIRE OBŢINUTĂ ÎN ROMÂNIA în original (pentru absolvenţii care nu au primit diploma de licenţă) sau atestat/adeverinţă de echivalare emisă de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României în original
–suplimentul la diplomă / foaia matricolă din facultate în original (cu excepţia absolvenţilor care nu au primit diploma de licenţă)
–diploma de bacalaureat obţinută în România în original sau atestat/adeverinţă de echivalare emisă de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României în original
–foaia matricolă din liceu în original
–original* şi copie a cărţii de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
–original* şi copie a certificatului de naştere
–original* şi copie a certificatului de căsătorie sau a documentului care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
–adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
–3 fotografii color tip legitimaţie (format 2/2,5 cm)
–dovada achitarii taxei de înscriere la admitere
–extras de cont (în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării)
–dacă sunteţi absolvent de programe de studii universitare oferite comasat (ciclul I şi II) cu o durată cuprinsă între 5 şi 6 ani: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi student la licenţă, la master sau la doctorat: adeverinţa din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă aţi fost exmatriculat, inclusiv ca urmare a retragerii, de la studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa de abolvire master sau diploma de master/studii aprofundate+suplimentul la diplomă în original
–candidaţii cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând SEE şi ai Confederaţiei Elveţiene vor prezenta documentele menţionate şi traducerea legalizată a acestora în limba română
-În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
–acord de prelucrare a datelor
–dosar plic
*se restituie candidatului după certificarea cu documentul în copie de către membrii comisiei
Număr de locuri români – sesiunea septembrie 2024:
- ARHEOLOGIE, CIVILIZAŢIE ŞI ARTĂ ANTICĂ** 4 cu taxă
- ARHIVISTICĂ** 2 cu taxă
- INSTITUŢII ŞI IDEOLOGII ALE PUTERII ÎN EUROPA** 3 buget, 1 buget-Candidați cu cerințe educaționale speciale/dizabilități***, 4 cu taxă
- PATRIMONIU ŞI TURISM CULTURAL** 4 buget, 1 buget-Domenii prioritare de dezvoltare, 5 cu taxă
- RELAŢII, INSTITUŢII ŞI ORGANIZAŢII INTERNAŢIONALE** 1 buget-Candidați proveniți din sistemul de protecție socială, 4 cu taxă
IMPORTANT !
- * Un program de studii se va organiza doar dacă va avea minimum 25 de candidaţi înscrişi.
- ** Locurile cu taxă vor fi suplimentate cu un număr corespunzător, astfel incât să se poată forma grupa de 25 de studenţi.
- ***În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
CONDIŢII DE ADMITERE:
- 60 % Media examenului de licenţă
- 40 % nota la interviu
(candidaţii trebuie sa aibă în vedere programarea interviurilor dacă se înscriu la mai multe mastere din cadrul universităţii)
Precizări privind interviul: Comisia de interviu va testa capacitatea candidatului de a gândi istoric și va verifica motivația acestuia pentru parcurgerea unui nou ciclu de studii. Se vor adresa întrebări care vizează cunoştinţele de istorie în domeniul specializării alese de master și motivația pentru înscrierea la respectivul program.
Media de admitere la studii universitare de masterat se calculează cu formula (MedieLICENŢĂ * 60 + NotaINTERVIU * 40)/100 iar valoarea finală se trunchiază la două zecimale (nu se rotunjeşte).
CRITERII DE DEPARTAJARE:
- Media ECTS a anilor de studii din facultate
- Nota la interviu
TAXE:
- Taxa de admitere: 200 lei
– Poți plăti taxa de admitere cu cardul, direct in platforma de admitere.
– Poți plăti taxa de admitere online, în contul BCR, pe platforma https://plati-taxe.uaic.ro/. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile de pe platformă.
– Poţi achita taxa de admitere la orice agenţie BRD din ţară, în contul RO68 BRDE 240SV 8953 4452 400, cod 28 – taxă admitere, Cod Facultatea de Istorie, licenţă IF/ZI – 1301; Cod Facultatea de Istorie, licenţă I.D. – 2214; Cod Facultatea de Istorie, master – 2411
– Pentru fiecare dosar de înscriere se achită o taxă de admitere distinctă.
– Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele și CNP-ul candidatului, altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
Taxa anuală de şcolarizare: 3000 lei
PRECIZĂRI IMPORTANTE:
Candidatul este obligat să menţioneze pe fişa de înscriere date de contact valide şi să răspundă la eventualele solicitări ale comisiei în termen de 24 de ore.
Media minimă de admitere este 6.00 .
Sunt scutiţi de plata taxei de înscriere-
- candidaţii (în vârstă de până la 26 ani şi aflaţi în întreţinerea părinţilor) care sunt copii ai personalului didactic (de predare si auxiliar) în activitate, pensionat sau decedat;
- candidaţii (în vârstă de până la 26 ani şi aflaţi în întreţinerea părinţilor) care sunt copii ai personalului nedidactic din Universitatea “ Al. I. Cuza” Iaşi;
- candidaţii (în vârstă de până la 26 ani) care sunt copii cu unul sau ambii părinţi decedaţi;
- candidaţii (în vârstă de până la 26 ani) care sunt copii din familii monoparentale;
- candidaţii din grupurile defavorizate definite conform Legii asistenţei sociale nr.292/2011 cu modifcările şi completările ulterioare.
Se reduce cu 50% cuantumul taxei de înscriere la admitere pentru candidaţii care sunt salariaţi ai Universităţii “Al. I. Cuza” Iaşi şi ai Bibliotecii Centrale Universitare “Mihai Eminescu” din Iaşi.
Scutirea taxei de înscriere se face numai pe baza actelor doveditoare.
Taxa de înscriere se restituie candidaţilor doar în cazul în care programul la care au fost admişi nu se mai organizează.
Întrucât candidaţii au dreptul de a se înscrie concomitent la două sau mai multe domenii/facultăţi/instituţii, în vederea admiterii în învăţământul superior, dosarul cu actele originale se depune la prima opţiune. Înscrierea la celelalte domenii/facultăţi/instituţii se face pe baza documentelor mai sus menţionate prezentate în copie, la care se adaugă o adeverinţă de confirmare că actele în original s-au depus la altă facultate/instituţie.
Absolvenţii programelor de studii universitare oferite comasat (ciclul I şi II) cu o durată cuprinsă între 5 şi 6 ani, la învăţământul cu frecvenţă, care au studiat pe loc finanţat de la bugetul de stat, pot fi admişi la programul de master doar pe un loc cu taxă, conform legislaţiei în vigoare.
Candidaţii trebuie să declare pe proprie răspundere dacă au mai urmat sau nu un program de masterat/studii aprofundate pe locuri finanţate de la buget, deoarece numai un singur program de masterat /studii aprofundate poate fi subvenţionat de la bugetul de stat. Candidaţii care au fost exmatriculaţi (inclusiv cei retraşi) de la studii universitare de masterat au dreptul să se înscrie la un nou concurs de admitere numai pe locurile cu taxă, indiferent de forma de învăţământ . Aceştia au obligaţia ca, la înscriere, să declare în scris, sub semnătură, dacă au urmat o altă specializare. Declaraţiile false atrag eliminarea din concursul de admitere şi aplicarea dispoziţiilor prevăzute de Codul Penal. După parcurgerea numărului de semestre pentru care au beneficiat de buget la studiile universitare de master de unde au fost exmatriculaţi, în urma reordonării semestriale, în funcţie de media semestrială, studentul poate trece pe un loc cu finanţare la buget.
Un candidat poate fi admis şi înmatriculat ca student la cel mult două programe de studii concomitent, indiferent de instituţiile de învăţământ care le oferă. Un candidat declarat admis poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master şi pentru un singur program de doctorat.Orice subvenţie financiară sau bursă din fonduri publice se acordă numai într-o singură instituţie de învăţământ superior, pentru un singur program de studii (acolo unde se află actele de studii în original). Candidatul declarat admis la mai multe facultăţi optează pentru programul de studii care va fi finanţat de la buget prin depunerea actelor de studii în original la facultatea pe care doreşte să o urmeze, respectând termenul de depunere stabilit de aceasta din urmă.
Ocuparea ulterioară a locurilor finanţate de la buget şi la taxă se face în conformitate cu Regulamentul privind activitatea profesională a studenţilor – ciclul de studii universitare de master.
Taxa de școlarizare achitată de către candidați în vederea confirmării locurilor se restituie integral în următoarele situații: a) candidatul admis cu taxă a ocupat, în urma redistribuirii, un loc la buget; b) candidatul nu a confirmat locul (deși a plătit prima tranșă din taxa de școlarizare); c) programul de studii pentru care a optat candidatul nu se organizează și nu dorește redistribuirea către un alt program.
Sesiunea iulie 2024
Rezultate admitere iulie – LISTA 3 (români)(afişat: 13.08.2024)
Români: Admişi buget+taxă
Rezultate admitere iulie – LISTA 2 (afişat: 30.07.2024)
Români: Admişi buget Admişi taxă
Români de pretutindeni: Admişi
Rezultate admitere iulie – LISTA 1 (afişat: 24.07.2024, ora 16)
Români: Admişi buget Admişi taxă
Români de pretutindeni: Admişi Respinşi
Informaţii importante pentru candidaţi
Contract de studii IF
Cerere cazare
Declaraţie studii anterioare
Români de pretutindeni: Formular confirmare loc
O nouă listă – în funcţie de actele existente în dosarele candidaţilor, de achitarea taxelor, de semnarea contractului de studii – se afişează la data de 30.07.2024.
CONFIRMAREA LOCULUI: 25-26 iulie 2024, între orele 9-14 în sala 1.2 (Corp A, parter, stânga)
Confirmarea se face personal pe baza cărţii de identitate sau de către o altă persoană pe bază de procură.
La confirmarea locului vă rugăm să prezentaţi următoarele documente :
–DIPLOMA DE LICENŢA OBŢINUTA ÎN ROMANIA în original sau ADEVERINŢA DE ABSOLVIRE OBŢINUTĂ ÎN ROMÂNIA în original (pentru absolvenţii care nu au primit diploma de licenţă) sau ATESTAT DE ECHIVALARE EMIS DE C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României în original
–suplimentul la diplomă / foaia matricolă din facultate în original (cu excepţia absolvenţilor care nu au primit diploma de licenţă)
–diploma de bacalaureat obţinută în România în original sau atestatul de echivalare emis de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României în original
–foaia matricolă din liceu în original
–original* şi copie a cărţii de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
–original* şi copie a certificatului de naştere
–original* şi copie a certificatului de căsătorie sau a documentului care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
–adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
–3 fotografii color tip legitimaţie (format 2/2,5 cm)
–chitanţa BRD pentru taxa de admitere
–extras de cont (în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării)
–dacă sunteţi absolvent de programe de studii universitare oferite comasat (ciclul I şi II) cu o durată cuprinsă între 5 şi 6 ani: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi student la licenţă, la master sau la doctorat: adeverinţa din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă aţi fost exmatriculat, inclusiv ca urmare a retragerii, de la studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa de abolvire master sau diploma de master/studii aprofundate+suplimentul la diplomă în original
–candidaţii cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând SEE şi ai Confederaţiei Elveţiene vor prezenta documentele menţionate şi traducerea legalizată a acestora în limba română
-În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
*se restituie candidatului după certificarea cu documentul în copie de către membrii comisiei
La confirmarea locului se va încheia contractul de studii. Pentru aceasta candidatul declarat admis va achita (online sau la BRD) taxa de înmatriculare de 100 lei (dacă este admis la buget) sau avansul taxei de şcolarizare pentru anul universitar 2024-2025, cel puţin 450 lei (dacă este admis la taxă). La BRD se vor menţiona : numele şi prenumele candidatului, CNP candidat, Facultatea de Istorie, Master zi – cod 2411, Taxă înmatriculare – cod 38 / taxă şcolarizare – cod 31. Candidatul va incărca dovada plăţii pe platforma de admitere.
Candidaţii care nu îndeplinesc cele menţionate anterior în perioada specificată vor fi declaraţi RESPINŞI
Susţinerea interviului: 23 iulie 2024 – ora 8.30 (comisia 1), ora 10 (comisia 2)
Repartizarea candidaţilor pe comisii (afişat: 22.07.2024, ora 11)
Înscrierea candidaţilor: 15-20 iulie 2024 – ONLINE sau prin prezenţa fizică a candidatului
Selecţia candidaţilor şi afişarea rezultatelor: 22-27 iulie 2024
Susţinerea interviului: 23 iulie 2024
Confirmarea locului: 25-26 iulie 2024
- Înscrierea: 15-20 iulie 2024 – ONLINE sau prin depunerea fizică a dosarului
Înscrieri online: pe platforma ONLINE https://eadmitere.uaic.ro/
(IMPORTANT: conturile de acces pe platformă vor putea fi create până cel târziu 20.07.2024, ora 12, iar completarea şi finalizarea dosarelor putându-se face până cel târziu 20.07.2024, ora 13)
La înscrierea online vă rugăm să încărcaţi pe platformă următoarele documente scanate (ATENŢIE! scanaţi TOATE paginile documentelor – faţă/verso, dacă este cazul):
–diploma de licenţa obţinuta în România sau adeverinţa de absolvire obţinută în România (pentru absolvenţii care nu au primit încă diploma de licenţă) sau atestat/adeverinţă de echivalare emisă de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României
–suplimentul la diplomă / foaia matricolă din facultate (cu excepţia absolvenţilor care nu au primit încă diploma de licenţă)
–diploma de bacalaureat obţinută în România sau atestat/adeverinţă de echivalare emisă de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României
–foaia matricolă din liceu
–cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
–certificatul de naştere
–certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
–adeverinţa medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care menţionează starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
–chitanţa BRD pentru taxa de admitere
–extras de cont (în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării)
–dacă sunteţi absolvent de programe de studii universitare oferite comasat (ciclul I şi II) cu o durată cuprinsă între 5 şi 6 ani: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi student la licenţă, la master sau la doctorat: adeverinţa din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă aţi fost exmatriculat, inclusiv ca urmare a retragerii, de la studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa de abolvire master sau diploma de master/studii aprofundate+suplimentul la diplomă
–candidaţii cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând SEE şi ai Confederaţiei Elveţiene vor încărca pe platformă documentele menţionate scanate şi traducerea legalizată a acestora în limba română.
-În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
Înscrieri – depunerea dosarelor fizice (personal pe baza cărţii de identitate sau de către o altă persoană pe bază de procură):
IMPORTANT! Contul pe platforma https://eadmitere.uaic.ro/ trebuie să fie creat și validat înainte de a vă înscrie la sediul Facultăţii de Istorie!
Program înscrieri: 15-19 iulie 2024 între orele 9-16 şi 20 iulie 2024 între orele 9-13, sala 1.2 (Corp A, parter, stânga)
La înscriere trebuie să prezentaţi următoarele documente:
–DIPLOMA DE LICENŢA OBŢINUTA ÎN ROMANIA în original sau ADEVERINŢA DE ABSOLVIRE OBŢINUTĂ ÎN ROMÂNIA în original (pentru absolvenţii care nu au primit diploma de licenţă) sau atestat/adeverinţă de echivalare emisă de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României în original
–suplimentul la diplomă / foaia matricolă din facultate în original (cu excepţia absolvenţilor care nu au primit diploma de licenţă)
–diploma de bacalaureat obţinută în România în original sau atestat/adeverinţă de echivalare emisă de C.N.R.E.D. pentru studiile efectuate în afara României în original
–foaia matricolă din liceu în original
–original* şi copie a cărţii de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
–original* şi copie a certificatului de naştere
–original* şi copie a certificatului de căsătorie sau a documentului care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
–adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
–3 fotografii color tip legitimaţie (format 2/2,5 cm)
–chitanţa BRD pentru taxa de admitere
–extras de cont (în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării)
–dacă sunteţi absolvent de programe de studii universitare oferite comasat (ciclul I şi II) cu o durată cuprinsă între 5 şi 6 ani: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi student la licenţă, la master sau la doctorat: adeverinţa din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă aţi fost exmatriculat, inclusiv ca urmare a retragerii, de la studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–dacă sunteţi absolvent de studii aprofundate / master: adeverinţa de abolvire master sau diploma de master/studii aprofundate+suplimentul la diplomă în original
–candidaţii cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând SEE şi ai Confederaţiei Elveţiene vor prezenta documentele menţionate şi traducerea legalizată a acestora în limba română
-În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
–acord de prelucrare a datelor
–dosar plic
*se restituie candidatului după certificarea cu documentul în copie de către membrii comisiei
Număr de locuri români:
- ARHEOLOGIE, CIVILIZAŢIE ŞI ARTĂ ANTICĂ** 11 buget, 7 cu taxă
- ARHIVISTICĂ** 10 buget, 9 cu taxă
- INSTITUŢII ŞI IDEOLOGII ALE PUTERII ÎN EUROPA** 12 buget, 1 buget-Candidați cu cerințe educaționale speciale/dizabilități***, 5 cu taxă
- PATRIMONIU ŞI TURISM CULTURAL** 4 buget, 6 buget-Domenii prioritare de dezvoltare, 6 cu taxă
- RELAŢII, INSTITUŢII ŞI ORGANIZAŢII INTERNAŢIONALE** 17 buget, 1 buget-Candidați proveniți din sistemul de protecție socială, 5 cu taxă
IMPORTANT !
- * Un program de studii se va organiza doar dacă va avea minimum 25 de candidaţi înscrişi.
- ** Locurile cu taxă vor fi suplimentate cu un număr corespunzător, astfel incât să se poată forma grupa de 25 de studenţi.
- ***În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
CONDIŢII DE ADMITERE:
- 60 % Media examenului de licenţă
- 40 % nota la interviu
(candidaţii trebuie sa aibă în vedere programarea interviurilor dacă se înscriu la mai multe mastere din cadrul universităţii)
Precizări privind interviul: Comisia de interviu va testa capacitatea candidatului de a gândi istoric și va verifica motivația acestuia pentru parcurgerea unui nou ciclu de studii. Se vor adresa întrebări care vizează cunoştinţele de istorie în domeniul specializării alese de master și motivația pentru înscrierea la respectivul program.
Media de admitere la studii universitare de masterat se calculează cu formula (MedieLICENŢĂ * 60 + NotaINTERVIU * 40)/100 iar valoarea finală se trunchiază la două zecimale (nu se rotunjeşte).
CRITERII DE DEPARTAJARE:
- Media ECTS a anilor de studii din facultate
- Nota la interviu
NOTĂ DE INFORMARE privind prelucrarea datelor cu caracter personal
PROGRAME DE STUDII:
- ARHEOLOGIE, CIVILIZAŢIE ŞI ARTĂ ANTICĂ
- INSTITUŢII ŞI IDEOLOGII ALE PUTERII ÎN EUROPA
- PATRIMONIU ŞI TURISM CULTURAL
- RELAŢII, INSTITUŢII ŞI ORGANIZAŢII INTERNAŢIONALE
- ARHIVISTICĂ
Prezentarea programelor de studii
Fişele disciplinelor studiate
Planuri de învăţământ
Durata studiilor: 2 ani
Forma de învăţământ: cu frecvenţă
Opţiuni de carieră: cercetător în institutele de cercetare; funcţionar în cadrul administraţiei publice centrale şi locale (diplomat în cadrul MAE, consilier pe probleme politice şi strategice în cadrul guvernului României); profesor; jurnalist; muzeograf; etnolog; ghid turistic; angajat în serviciile de informaţii româneşti (SRI, SIE); expert în probleme politice şi culturale în organizaţii internaţionale (instituţii şi agenţii ale UE, ONU, UNESCO); arheolog în centre de cercetare publice (institute ale Academiei) şi private (fundaţii, ONG); expert al primăriilor şi guvernului pentru conservarea patrimoniului naţional; angajat al arhivelor naţionale, CNSAS, arhiva MAE etc.
TAXE:
- Taxa de admitere: 200 lei
– Poți plăti taxa de admitere online, în contul BCR, pe platforma https://plati-taxe.uaic.ro/. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile de pe platformă.
– Poţi achita taxa de admitere la orice agenţie BRD din ţară, în contul RO68 BRDE 240SV 8953 4452 400, cod 28 – taxă admitere, Cod Facultatea de Istorie, licenţă IF/ZI – 1301; Cod Facultatea de Istorie, licenţă I.D. – 2214; Cod Facultatea de Istorie, master – 2411
– Pentru fiecare dosar de înscriere se achită o taxă de admitere distinctă.
– Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele și CNP-ul candidatului, altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
Taxa anuală de şcolarizare: 3000 lei
PRECIZĂRI IMPORTANTE:
Candidatul este obligat să menţioneze pe fişa de înscriere date de contact valide şi să răspundă la eventualele solicitări ale comisiei în termen de 24 de ore.
Media minimă de admitere este 6.00 .
Sunt scutiţi de plata taxei de înscriere-
- candidaţii (în vârstă de până la 26 ani şi aflaţi în întreţinerea părinţilor) care sunt copii ai personalului didactic (de predare si auxiliar) în activitate, pensionat sau decedat;
- candidaţii (în vârstă de până la 26 ani şi aflaţi în întreţinerea părinţilor) care sunt copii ai personalului nedidactic din Universitatea “ Al. I. Cuza” Iaşi;
- candidaţii (în vârstă de până la 26 ani) care sunt copii cu unul sau ambii părinţi decedaţi;
- candidaţii (în vârstă de până la 26 ani) care sunt copii din familii monoparentale;
- candidaţii din grupurile defavorizate definite conform Legii asistenţei sociale nr.292/2011 cu modifcările şi completările ulterioare.
Se reduce cu 50% cuantumul taxei de înscriere la admitere pentru candidaţii care sunt salariaţi ai Universităţii “Al. I. Cuza” Iaşi şi ai Bibliotecii Centrale Universitare “Mihai Eminescu” din Iaşi.
Scutirea taxei de înscriere se face numai pe baza actelor doveditoare.
Taxa de înscriere se restituie candidaţilor doar în cazul în care programul la care au fost admişi nu se mai organizează.
Întrucât candidaţii au dreptul de a se înscrie concomitent la două sau mai multe domenii/facultăţi/instituţii, în vederea admiterii în învăţământul superior, dosarul cu actele originale se depune la prima opţiune. Înscrierea la celelalte domenii/facultăţi/instituţii se face pe baza documentelor mai sus menţionate prezentate în copie, la care se adaugă o adeverinţă de confirmare că actele în original s-au depus la altă facultate/instituţie.
Absolvenţii programelor de studii universitare oferite comasat (ciclul I şi II) cu o durată cuprinsă între 5 şi 6 ani, la învăţământul cu frecvenţă, care au studiat pe loc finanţat de la bugetul de stat, pot fi admişi la programul de master doar pe un loc cu taxă, conform legislaţiei în vigoare.
Candidaţii trebuie să declare pe proprie răspundere dacă au mai urmat sau nu un program de masterat/studii aprofundate pe locuri finanţate de la buget, deoarece numai un singur program de masterat /studii aprofundate poate fi subvenţionat de la bugetul de stat. Candidaţii care au fost exmatriculaţi (inclusiv cei retraşi) de la studii universitare de masterat au dreptul să se înscrie la un nou concurs de admitere numai pe locurile cu taxă, indiferent de forma de învăţământ . Aceştia au obligaţia ca, la înscriere, să declare în scris, sub semnătură, dacă au urmat o altă specializare. Declaraţiile false atrag eliminarea din concursul de admitere şi aplicarea dispoziţiilor prevăzute de Codul Penal. După parcurgerea numărului de semestre pentru care au beneficiat de buget la studiile universitare de master de unde au fost exmatriculaţi, în urma reordonării semestriale, în funcţie de media semestrială, studentul poate trece pe un loc cu finanţare la buget.
Un candidat poate fi admis şi înmatriculat ca student la cel mult două programe de studii concomitent, indiferent de instituţiile de învăţământ care le oferă. Un candidat declarat admis poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master şi pentru un singur program de doctorat.Orice subvenţie financiară sau bursă din fonduri publice se acordă numai într-o singură instituţie de învăţământ superior, pentru un singur program de studii (acolo unde se află actele de studii în original). Candidatul declarat admis la mai multe facultăţi optează pentru programul de studii care va fi finanţat de la buget prin depunerea actelor de studii în original la facultatea pe care doreşte să o urmeze, respectând termenul de depunere stabilit de aceasta din urmă.
Ocuparea ulterioară a locurilor finanţate de la buget şi la taxă se face în conformitate cu Regulamentul privind activitatea profesională a studenţilor – ciclul de studii universitare de master.
Taxa de școlarizare achitată de către candidați în vederea confirmării locurilor se restituie integral în următoarele situații: a) candidatul admis cu taxă a ocupat, în urma redistribuirii, un loc la buget; b) candidatul nu a confirmat locul (deși a plătit prima tranșă din taxa de școlarizare); c) programul de studii pentru care a optat candidatul nu se organizează și nu dorește redistribuirea către un alt program.
Candidaţilor admişi cu taxă care renunţă la şcolarizare în termen de 5 zile calendaristice de la semnarea contractului de studii li se reţin 150 lei. Dacă cererea de retragere se face după depăşirea termenului de 5 zile calendaristice de la semnarea contractului de studii, dar înainte de 6 septembrie 2024, candidaţilor li se reţin 225 lei. Dacă se solicită retragerea după data de 6 septembrie 2024, dar înainte de începerea anului universitar 2024-2025, se vor reţine 300 lei. Candidaţilor care se retrag după începerea anului universitar nu li se restituie taxa prevăzută pentru confirmarea locului. Taxa de înmatriculare nu se restituie în cazul renunțării la școlarizare. Taxa de înscriere se restituie doar în cazul în care programul la care au fost admiși nu se mai organizează.
Taxa de școlarizare achitată de către candidați în vederea confirmării locurilor se restituie integral în următoarele situații: a) candidatul admis cu taxă a ocupat, în urma redistribuirii, un loc la buget; b) candidatul nu a confirmat locul (deși a plătit prima tranșă din taxa de școlarizare); c) programul de studii pentru care a optat candidatul nu se organizează și nu dorește redistribuirea către un alt program.