Studii universitare de licenţă – cu frecvenţă


ADMITERE 2025

Coperta ghidul studentului de anul I


CALL CENTER ADMITERE


CALENDARUL ADMITERII

Sesiunea IULIE 2025


    • Înscrierea candidaţilor: 7- 12 iulie 2025 – ONLINE sau prin prezenţa fizică a candidatului  
    • Selecţia candidaţilor şi afişarea rezultatelor: 13-31 iulie 2025
    • Confirmarea locului (turul I): ……


  • Înscrieri ONLINE : 7- 12 iulie 2025  – pe platforma ONLINE  https://eadmitere.uaic.ro/
    (IMPORTANT: conturile de acces pe platformă vor putea fi create până cel târziu ………, iar completarea şi finalizarea dosarelor putându-se face până cel târziu ………….)
    La înscrierea online vă rugăm să încărcaţi pe platformă următoarele documente scanate (ATENŢIE! scanaţi TOATE paginile documentelor – faţă/verso) :
    Diploma de bacalaureat obţinută în România sau atestat de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României sau dosarul de echivalare complet în vederea transmiterii de către Universitate către CNRED. Candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în 2025 pot prezenta, în sesiunea de admitere imediat următoare promovării examenului de bacalaureat 2025, în locul diplomei de bacalaureat, o adeverinţă eliberată de către instituţia de învăţământ absolvită
    –foaia matricolă din liceu
    –cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
    –certificatul de naştere
    –certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
    –adeverinţa medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate (sunteţi/nu sunteţi în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
    –dovada achitarii taxei de înscriere la admitere
    –extras de cont al candidatului – în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării
    dacă aţi fost exmatriculat sau v-aţi retras de la studii de licenţă : adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi student (licenţă/master/doctorat) : adeverinţă din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi absolvent de studii de licenţă: adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    –diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă (dacă este cazul)
    -În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.

    Înscrieri – depunerea dosarelor fizice (personal pe baza cărţii de identitate sau de către o altă persoană pe bază de procură):
    IMPORTANT! Contul pe platforma https://eadmitere.uaic.ro/ trebuie să fie creat și validat + dosarul de la Facultatea de Istorie trebuie creat – înainte de a vă înscrie la sediul Facultăţii de Istorie!.

    Program înscrieri: ……………………
    La înscriere trebuie să prezentaţi următoarele documente:
    Diploma de bacalaureat obţinută în România sau atestat de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României ÎN ORIGINAL sau dosarul de echivalare complet în vederea transmiterii de către Universitate către CNRED (conform art.15, lit.k din Metodologia de admitere). Candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în 2025 pot prezenta, în sesiunea de admitere imediat următoare promovării examenului de bacalaureat 2025, în locul diplomei de bacalaureat, o adeverinţă eliberată de către instituţia de învăţământ absolvită
    –foaia matricolă din liceu în original
    –original* şi copie a cărţii de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
    –original* şi copie a certificatului de naştere
    –original* şi copie a certificatului de căsătorie sau a documentului care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
    –adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
    –3 fotografii color tip legitimaţie (format 2/2,5 cm)
    –dovada achitarii taxei de înscriere la admitere
    –extras de cont al candidatului – în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării
    dacă aţi fost exmatriculat sau v-aţi retras de la studii de licenţă : adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi student (licenţă/master/doctorat) : adeverinţă din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi student (licenţă/master/doctorat): copii legalizate pentru: diploma de bacalaureat / atestatul CNRED, foaia matricolă din liceu ŞI adeverinţă care să ateste prezenţa actelor de studii în original la altă facultate/instituţie de învăţământ superior
    dacă sunteţi absolvent de studii de licenţă: adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    –diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă în original (dacă este cazul)
    –În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
    acord de confidenţialitate
    –dosar plic
    *se restituie candidatului după certificarea cu documentul în copie de către membrii comisiei


CONFIRMAREA LOCULUI:  …………………………………

Confirmarea se face personal pe baza cărţii de identitate sau de către o altă persoană pe bază de procură.

La confirmarea locului vă rugăm să prezentaţi următoarele documente :
Diploma de bacalaureat obţinută în România sau atestat de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României ÎN ORIGINAL sau dosarul de echivalare complet în vederea transmiterii de către Universitate către CNRED (conform art.15, lit.k din Metodologia de admitere).
–foaia matricolă din liceu în original
–original* şi copie a cărţii de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
–original* şi copie a certificatului de naştere
–original* şi copie a certificatului de căsătorie sau a documentului care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
–adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
–3 fotografii color tip legitimaţie (format 2/2,5 cm)
extras de cont al candidatului – în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării
dacă aţi fost exmatriculat sau v-aţi retras de la studii de licenţă : adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
dacă sunteţi student (licenţă/master/doctorat) : adeverinţă din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
dacă sunteţi student (licenţă/maste/doctorat): copii legalizate pentru: diploma de bacalaureat / atestatul CNRED, foaia matricolă din liceu ŞI adeverinţă care să ateste prezenţa actelor de studii în original la altă facultate/instituţie de învăţământ superior
dacă sunteţi absolvent de studii de licenţă: adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă în original (dacă este cazul)
–candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
*se restituie candidatului după certificarea cu documentul în copie de către membrii comisiei

La confirmarea locului se va încheia contractul de studii. Pentru aceasta candidatul declarat admis va achita (online sau la BRD) taxa de înmatriculare de 100 lei (dacă este admis la buget) sau avansul taxei de şcolarizare pentru anul universitar 2025-2026, cel puţin 450 lei (dacă este admis la taxă). La BRD se vor menţiona : numele şi prenumele candidatului, CNP candidat, Facultatea de Istorie, Licenţă zi – cod 1301, Taxă înmatriculare – cod 38 / taxă şcolarizare – cod 31). Candidatul va incărca dovada plaţii pe platforma de admitere. 

Candidaţii care nu îndeplinesc cele menţionate anterior în perioada specificată pentru confirmarea locului vor fi declaraţi RESPINŞI


NUMĂR DE LOCURI:

Domeniul Istorie: se va afişa în timp util

buget,  buget – cadre didactice, bugetcandidaţi proveniţi din sistemul de protecţie socialăbugetCandidați cu cerințe educaționale speciale/dizabilități*,  bugetabsolvenţi de licee din mediul rural,  bugetetnici romi,  cu taxa

*În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.


DOMENII ŞI SPECIALIZĂRI:

  • Domeniul de ştiinţe, arte şi cultură:Ştiinte umaniste
  • Domeniul: Istorie
    • Specializare:
      • ISTORIE
    • Durata studiilor: 3 ani
    • Numărul total de credite: 180
    • Titlul obţinut: licenţiat în istorie
    • Stadiul acreditării: Istorie – acreditare

Opţiuni de carieră: profesor, ziarist, cercetător, muzeolog, diplomat, arheolog, arhivist, istoric de artă, muzeograf, bibliotecar, specialist în cadrul unor instituţii şi organizaţii axate pe problematica integrării europene (primării, prefecturi).

TAXE:

  • Taxa de admitere: 200 LEI
    – Poți plăti taxa de admitere cu cardul, direct in platforma de admitere.
    – Poți plăti taxa de admitere online, în contul BCR, pe platforma https://plati-taxe.uaic.ro/. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile de pe platformă.
    – Poţi achita taxa de admitere la orice agenţie BRD din ţară, în contul RO68 BRDE 240SV 8953 4452 400, cod 28 – taxă admitere, Cod Facultatea de Istorie, licenţă IF/ZI – 1301; Cod Facultatea de Istorie, licenţă I.D. – 2214; Cod Facultatea de Istorie, master – 241, taxă admitere – cod 28.
    – Pentru fiecare dosar de înscriere se achită o taxă de admitere distinctă.
    – Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele și CNP-ul candidatului, altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
  • Taxa anuală de şcolarizare: 3000 LEI

Scutiri de taxe:

          Sunt scutiţi de plata taxei de înscriere următoarele categorii de candidaţi:
a) candidații (aflați în întreținerea părinților) care sunt copii ai personalului didactic și didactic-auxiliar în activitate, pensionat sau decedat;
b) candidații care sunt copii cu unul sau ambii părinți decedați;
c) candidații care sunt copii din familii monoparentale;
d) candidații provenind din sistemul de protecție socială, conform Legii asistenței sociale nr. 292/2011;
e) candidații la admiterea pentru studii de licență care au obținut premiile I, II, III la olimpiadele școlare internaționale recunoscute de Ministerul Educației, premiul I la olimpiadele naționale finanțate de Ministerul Educației sau distincții la alte concursuri naționale și/sau internaționale, stabilite de facultatea la care se înscriu

Se reduce cu 50% cuantumul taxei de înscriere la admitere pentru candidații care sunt salariați ai Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și ai Bibliotecii Centrale Universitare „Mihai Eminescu” din Iași.

Scutirea de plată sau reducerea taxei de înscriere se face numai pe baza documentelor doveditoare prezentate fizic sau încărcate pe platforma de admitere la secțiunea dedicată plății.
Taxa de înscriere nu se restituite decât în cazul în care programul de studii nu se organizează.

CONDIŢII DE ADMITERE:

Media obţinută la examenul de bacalaureat (100%)

CRITERII DE DEPARTAJARE:

  • Media anilor de studii din liceu;
  • Nota obţinută la disciplina Limba şi literatura română (proba scrisă) la examenul de bacalaureat

Ultima medie de admitere în anul 2024: locuri finanţate de la buget: media 6.00



NOTĂ DE INFORMARE privind prelucrarea datelor cu caracter personal

Admiterea candidaţilor olimpici:

              Absolvenţii de liceu cu diplomă de bacalaureat obţinută în România care au obţinut premiile 1, 2 sau 3 la Olimpiada Naţională de Istorie vor fi admişi pe locuri finanţate de la  buget, fără susţinerea concursului de admitere.

PRECIZĂRI IMPORTANTE:

Înscrierea la concursul de admitere se face online / personal (pe baza cărţii de identitate) / de către o altă persoană (pe bază de procură). Candidaţii străini – cetăţeni ai statelor membre UE, SEE şi Confederaţiei Elveţiene vor prezenta la înscriere documentele enumerate mai sus şi traducerea legalizată a acestora în limba română.

Candidatul care se înscrie concomitent la două sau mai multe programe va depune dosarul fizic, cu actele în original la prima opțiune determinată cronologic. Înscrierea pentru celelalte programe se face pe baza documentelor depuse în copie simplă și a adeverinței de confirmare că actele în original s-au depus la altă facultate.

Candidaţii declaraţi admişi care au mai urmat, parţial sau integral, o formă de învăţământ universitar din România- finalizate sau nefinalizate (exmatriculaţi, retraşi, absolvenţi fără examen de licenţă etc.)- beneficiază de subvenţia de la bugetul de stat numai pe durata normală de studiu (scăzând din durata de studiu a noii specializări semestrele de studiu cu finanţare de la buget urmate la specializarea anterioară). Aceştia au obligaţia ca, la înscriere, să declare în scris, sub semnătură, dacă au urmat o altă specializare. Declaraţiile false atrag eliminarea din concursul de admitere şi aplicarea dispoziţiilor prevăzute de Codul Penal.

Ocuparea ulterioară a locurilor la buget şi la taxă se face în conformitate cu Regulamentul privind activitatea profesională a studenţilor – ciclul studii universitare de licenţă.

Candidaţilor admişi cu taxă care renunţă la şcolarizare în termen de 5 zile calendaristice de la semnarea contractului de studii li se reţin 150 lei. Dacă cererea de retragere se face după depăşirea termenului de 5 zile calendaristice de la semnarea contractului de studii, dar înainte de 5 septembrie 2025, candidaţilor li se reţin 225 lei. Dacă se solicită retragerea după data de 5 septembrie 2025, dar înainte de începerea anului universitar 2025-2026, se vor reţine 300 lei. Candidaţilor care se retrag după începerea anului universitar nu li se mai restituie taxa prevăzută pentru confirmarea locului. Taxa de înmatriculare nu se restituie în cazul renunțării la școlarizare. Taxa de înscriere nu se restituie decât în cazul în care programul de studii nu se organizează. Taxa de școlarizare achitată de către candidați în vederea confirmării locurilor se restituie integral în următoarele situații: 1) candidatul admis cu taxă a ocupat, în urma redistribuirii, un loc la buget, pe care l-a ocupat într-o rundă subsecventă; 2) candidatul nu a confirmat locul (deși a plătit prima tranșă din taxa de școlarizare); 3) programul de studii pentru care a optat candidatul nu se organizează și nu dorește redistribuirea către un alt program.