Studii universitare de licenţă – cu frecvenţă


ADMITERE 2024

Coperta ghidul studentului de anul I


CALL CENTER ADMITERE


CALENDARUL ADMITERII

Sesiunea SEPTEMBRIE 2024


    • Înscrierea candidaţilor: 6-9 septembrie 2024 – ONLINE sau prin prezenţa fizică a candidatului  
    • Selecţia candidaţilor şi afişarea rezultatelor: 10-11 septembrie 2024
    • Confirmarea locului: 12 septembrie 2024, orele 9-15

Rezultate admitere septembrie – LISTA 2 (afişat: 13.09.2024)

Admişi buget          Admişi taxă          Respinşi(în aşteptare)

Candidaţii admişi la Lista 2 trebuie sa confirme până luni, 16.09.2024, ora 10

Contract de studii IF
Cerere cazare
Declaraţie studii anterioare

O nouă listă – în funcţie de actele existente în dosarele candidaţilor, de achitarea taxelor, de semnarea contractului de studii – se afişează la data de 16.09.2024.


Rezultate admitere septembrie – LISTA 1 (afişat: 11.09.2024)

Admişi buget          Admişi taxă          Respinşi(în aşteptare)

Informaţii importante pentru candidaţi 
Contract de studii IF
Cerere cazare
Declaraţie studii anterioare


CONFIRMAREA LOCULUI:  12 septembrie 2024, între orele 9-15 în sala 1.2 (Corp A, parter, stânga)

Confirmarea se face personal pe baza cărţii de identitate sau de către o altă persoană pe bază de procură.

La confirmarea locului vă rugăm să prezentaţi următoarele documente :
Diploma de bacalaureat obţinută în România sau atestat de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României ÎN ORIGINAL sau dosarul de echivalare complet în vederea transmiterii de către Universitate către CNRED (conform art.15, lit.k din Metodologia de admitere).
–foaia matricolă din liceu în original
–original* şi copie a cărţii de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
–original* şi copie a certificatului de naştere
–original* şi copie a certificatului de căsătorie sau a documentului care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
–adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
–3 fotografii color tip legitimaţie (format 2/2,5 cm)
–extras de cont al candidatului – în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării
dacă aţi fost exmatriculat sau v-aţi retras de la studii de licenţă : adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
dacă sunteţi student (licenţă/master/doctorat) : adeverinţă din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
dacă sunteţi student (licenţă/maste/doctorat): copii legalizate pentru: diploma de bacalaureat / atestatul CNRED, foaia matricolă din liceu ŞI adeverinţă care să ateste prezenţa actelor de studii în original la altă facultate/instituţie de învăţământ superior
dacă sunteţi absolvent de studii de licenţă: adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă în original (dacă este cazul)
–candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
*se restituie candidatului după certificarea cu documentul în copie de către membrii comisiei

La confirmarea locului se va încheia contractul de studii. Pentru aceasta candidatul declarat admis va achita (online sau la BRD) taxa de înmatriculare de 100 lei (dacă este admis la buget) sau avansul taxei de şcolarizare pentru anul universitar 2024-2025, cel puţin 375 lei (dacă este admis la taxă). La BRD se vor menţiona : numele şi prenumele candidatului, CNP candidat, Facultatea de Istorie, Licenţă zi – cod 1301, Taxă înmatriculare – cod 38 / taxă şcolarizare – cod 31). Candidatul va incărca dovada plaţii pe platforma de admitere. 

Candidaţii care nu îndeplinesc cele menţionate anterior în perioada specificată pentru confirmarea locului vor fi declaraţi RESPINŞI



  • Înscrieri ONLINE : 6-9 septembrie 2024  – pe platforma ONLINE  https://eadmitere.uaic.ro/
    (IMPORTANT: conturile de acces pe platformă vor putea fi create până cel târziu 09.09.2024, ora 14, iar completarea şi finalizarea dosarelor putându-se face până cel târziu 09.09.2024, ora 15)
    La înscrierea online vă rugăm să încărcaţi pe platformă următoarele documente scanate (ATENŢIE! scanaţi TOATE paginile documentelor – faţă/verso) :
    Diploma de bacalaureat obţinută în România sau atestat de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României sau dosarul de echivalare complet în vederea transmiterii de către Universitate către CNRED. Candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în 2024 pot prezenta, în sesiunea de admitere imediat următoare promovării examenului de bacalaureat 2024, în locul diplomei de bacalaureat, o adeverinţă eliberată de către instituţia de învăţământ absolvită
    –foaia matricolă din liceu
    –cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
    –certificatul de naştere
    –certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
    –adeverinţa medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate (sunteţi/nu sunteţi în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
    –dovada achitarii taxei de înscriere la admitere
    –extras de cont al candidatului – în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării
    dacă aţi fost exmatriculat sau v-aţi retras de la studii de licenţă : adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi student (licenţă/master/doctorat) : adeverinţă din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi absolvent de studii de licenţă: adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    –diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă (dacă este cazul)
    -În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.

    Înscrieri – depunerea dosarelor fizice (personal pe baza cărţii de identitate sau de către o altă persoană pe bază de procură):
    IMPORTANT! Contul pe platforma https://eadmitere.uaic.ro/ trebuie să fie creat și validat + dosarul de la Facultatea de Istorie trebuie creat – înainte de a vă înscrie la sediul Facultăţii de Istorie!.

    Program înscrieri: 6.09.2024 şi 09.09.2024 între orele 9-15 ; 07.09.2024 şi 08.09.2024 între orele 9-13, sala 1.2 (Corp A, parter, stânga)
    La înscriere trebuie să prezentaţi următoarele documente:
    Diploma de bacalaureat obţinută în România sau atestat de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României ÎN ORIGINAL sau dosarul de echivalare complet în vederea transmiterii de către Universitate către CNRED (conform art.15, lit.k din Metodologia de admitere). Candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în 2024 pot prezenta, în sesiunea de admitere imediat următoare promovării examenului de bacalaureat 2024, în locul diplomei de bacalaureat, o adeverinţă eliberată de către instituţia de învăţământ absolvită
    –foaia matricolă din liceu în original
    –original* şi copie a cărţii de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
    –original* şi copie a certificatului de naştere
    –original* şi copie a certificatului de căsătorie sau a documentului care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
    –adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
    –3 fotografii color tip legitimaţie (format 2/2,5 cm)
    –dovada achitarii taxei de înscriere la admitere
    –extras de cont al candidatului – în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării
    dacă aţi fost exmatriculat sau v-aţi retras de la studii de licenţă : adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi student (licenţă/master/doctorat) : adeverinţă din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi student (licenţă/master/doctorat): copii legalizate pentru: diploma de bacalaureat / atestatul CNRED, foaia matricolă din liceu ŞI adeverinţă care să ateste prezenţa actelor de studii în original la altă facultate/instituţie de învăţământ superior
    dacă sunteţi absolvent de studii de licenţă: adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    –diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă în original (dacă este cazul)
    –În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
    acord de confidenţialitate
    –dosar plic
    *se restituie candidatului după certificarea cu documentul în copie de către membrii comisiei


NUMĂR DE LOCURI sesiunea septembrie 2024:

Domeniul Istorie: 4 buget, 2 bugetabsolvenţi de licee din mediul rural, 1 bugetetnici romi, 3 cu taxă


DOMENII ŞI SPECIALIZĂRI:

  • Domeniul de ştiinţe, arte şi cultură:Ştiinte umaniste
  • Domeniul: Istorie
    • Specializare:
      • ISTORIE
    • Durata studiilor: 3 ani
    • Numărul total de credite: 180
    • Titlul obţinut: licenţiat în istorie
    • Stadiul acreditării: Istorie – acreditare

Opţiuni de carieră: profesor, ziarist, cercetător, muzeolog, diplomat, arheolog, arhivist, istoric de artă, muzeograf, bibliotecar, specialist în cadrul unor instituţii şi organizaţii axate pe problematica integrării europene (primării, prefecturi).

TAXE:

  • Taxa de admitere: 200 LEI
    – Poți plăti taxa de admitere cu cardul, direct in platforma de admitere.
    – Poți plăti taxa de admitere online, în contul BCR, pe platforma https://plati-taxe.uaic.ro/. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile de pe platformă.
    – Poţi achita taxa de admitere la orice agenţie BRD din ţară, în contul RO68 BRDE 240SV 8953 4452 400, cod 28 – taxă admitere, Cod Facultatea de Istorie, licenţă IF/ZI – 1301; Cod Facultatea de Istorie, licenţă I.D. – 2214; Cod Facultatea de Istorie, master – 241, taxă admitere – cod 28.
    – Pentru fiecare dosar de înscriere se achită o taxă de admitere distinctă.
    – Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele și CNP-ul candidatului, altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
  • Taxa anuală de şcolarizare: 2500 LEI

Scutiri de taxe:

          Sunt scutiţi de plata taxei de înscriere următoarele categorii de candidaţi:

  • candidaţii (în vârstă de până la 26 ani şi aflaţi în întreţinerea părinţilor) care sunt copii ai personalului didactic (de predare si auxiliar) în activitate, pensionat sau decedat;
  • candidaţii (în vârstă de până la 26 ani şi aflaţi în întreţinerea părinţilor) care sunt copii ai personalului nedidactic  din Universitatea “ Al. I. Cuza” Iaşi;
  • candidaţii (în vârstă de până la 26 ani) care sunt copii  cu unul sau ambii părinţi decedaţi;
  • candidaţii (în vârstă de până la 26 ani) care sunt copii din familii monoparentale;
  • candidaţii din grupurile defavorizate definite conform Legii asistenţei sociale nr.292/2011 cu modifcările şi completările ulterioare;
  • candidaţii care au obţinut distincţii (premiile I, II, III, menţiune, premii speciale) la olimpiadele şcolare internaţionale recunoscute de Ministerul Educaţiei, premiul I la olimpiadele naţionale finanţate de Ministerul Educaţiei sau la alte concursuri recunoscute de către facultatea la care se înscrie.

Se reduce cu 50% cuantumul taxei de înscriere la admitere pentru candidaţii care sunt salariaţi ai Universităţii “Al. I. Cuza” Iaşi şi ai Bibliotecii Centrale Universitare “Mihai Eminescu” din Iaşi.

        Scutirea sau reducerea taxei de înscriere se face numai pe baza actelor doveditoare prezentate de candidaţi comisiei de admitere pe facultate (ex.: copie certificat de deces, adeverinţă de la Casa de copii, adeverinţă de salariat eliberată de şcoală şi vizată de Inspectoratul Şcolar al judeţului respectiv).

Taxa de înscriere se restituie candidaţilor doar în cazul în care specializarea la care au fost admişi nu se mai organizează.


Sesiunea IULIE 2024


Rezultate admitere iulie – LISTA 7  (afişat: 13.08.2024)

Admişi buget          Admişi taxă          Respinşi

Confirmare loc – candidaţii admisi la Lista 7  trebuie să confirme în ziua de 14.08.2024, între orele 9-14, la secretariat. 

Contract de studii IF
Cerere cazare
Declaraţie studii anterioare


Rezultate admitere iulie – LISTA 6  (afişat: 09.08.2024)

Admişi buget          Admişi taxă          Respinşi + în aşteptare

Confirmare loc – candidaţii admisi la Lista 6  trebuie să confirme în ziua de 12.08.2024, între orele 9-14, la secretariat. 

Contract de studii IF
Cerere cazare
Declaraţie studii anterioare

O nouă listă – în funcţie de actele existente în dosarele candidaţilor, de achitarea taxelor, de semnarea contractului de studii – se afişează în data de 13.08.2024 .


Rezultate admitere iulie – LISTA 5  (afişat: 07.08.2024)

Admişi buget          Admişi taxă          Respinşi + în aşteptare

Confirmare loc – candidaţii admisi la Lista 5  trebuie să confirme în ziua de 08.08.2024, între orele 8-10.30, la secretariat. 

Contract de studii IF
Cerere cazare
Declaraţie studii anterioare

O nouă listă – în funcţie de actele existente în dosarele candidaţilor, de achitarea taxelor, de semnarea contractului de studii – se afişează în data de 09.08.2024 .



Rezultate admitere iulie – LISTA 4  (afişat: 05.08.2024)

Admişi buget          Admişi taxă          Respinşi + în aşteptare

Confirmare loc admisi la Lista 4 – în ziua de 06.08.2024, între orele 9-14, secretariat. 

Contract de studii IF
Cerere cazare
Declaraţie studii anterioare

O nouă listă – în funcţie de actele existente în dosarele candidaţilor, de achitarea taxelor, de semnarea contractului de studii – se afişează în data de 07.08.2024 .


Rezultate admitere iulie – LISTA 3  (afişat: 01.08.2024)

Admişi buget          Admişi taxă          Respinşi + în aşteptare

Confirmare loc admisi la Lista 3 – în ziua de 02.08.2024, între orele 9-14, secretariat. 

Informaţii importante pentru candidaţi
Contract de studii IF
Cerere cazare
Declaraţie studii anterioare

O nouă listă – în funcţie de actele existente în dosarele candidaţilor, de achitarea taxelor, de semnarea contractului de studii – se afişează în data de 05.08.2024 .


Rezultate admitere iulie – LISTA 2  (afişat: 30.07.2024)

Admişi buget          Admişi taxă          Respinşi + în aşteptare

Informaţii importante pentru candidaţi – confirmare loc Lista 2
Contract de studii IF
Cerere cazare
Declaraţie studii anterioare

O nouă listă – în funcţie de actele existente în dosarele candidaţilor, de achitarea taxelor, de semnarea contractului de studii – se afişează în data de 01.08.2024 .


Rezultate admitere iulie – LISTA 1 (afişat: 23.07.2024)

Admişi buget          Admişi taxă          Respinşi(în aşteptare)

Informaţii importante pentru candidaţi 
Contract de studii IF
Cerere cazare
Declaraţie studii anterioare

O nouă listă – în funcţie de actele existente în dosarele candidaţilor, de achitarea taxelor, de semnarea contractului de studii – se afişează la data de 30.07.2024.


CONFIRMAREA LOCULUI:  24-26 iulie 2024, între orele 9-14 în sala 1.2 (Corp A, parter, stânga)

Confirmarea se face personal pe baza cărţii de identitate sau de către o altă persoană pe bază de procură.

La confirmarea locului vă rugăm să prezentaţi următoarele documente :
Diploma de bacalaureat obţinută în România sau atestat de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României ÎN ORIGINAL sau dosarul de echivalare complet în vederea transmiterii de către Universitate către CNRED (conform art.15, lit.k din Metodologia de admitere).
–foaia matricolă din liceu în original
–original* şi copie a cărţii de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
–original* şi copie a certificatului de naştere
–original* şi copie a certificatului de căsătorie sau a documentului care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
–adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
–3 fotografii color tip legitimaţie (format 2/2,5 cm)
–extras de cont al candidatului – în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării
dacă aţi fost exmatriculat sau v-aţi retras de la studii de licenţă : adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
dacă sunteţi student (licenţă/master/doctorat) : adeverinţă din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
dacă sunteţi student (licenţă/maste/doctorat): copii legalizate pentru: diploma de bacalaureat / atestatul CNRED, foaia matricolă din liceu ŞI adeverinţă care să ateste prezenţa actelor de studii în original la altă facultate/instituţie de învăţământ superior
dacă sunteţi absolvent de studii de licenţă: adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
–diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă în original (dacă este cazul)
–candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
*se restituie candidatului după certificarea cu documentul în copie de către membrii comisiei

La confirmarea locului se va încheia contractul de studii. Pentru aceasta candidatul declarat admis va achita (online sau la BRD) taxa de înmatriculare de 100 lei (dacă este admis la buget) sau avansul taxei de şcolarizare pentru anul universitar 2024-2025, cel puţin 375 lei (dacă este admis la taxă). La BRD se vor menţiona : numele şi prenumele candidatului, CNP candidat, Facultatea de Istorie, Licenţă zi – cod 1301, Taxă înmatriculare – cod 38 / taxă şcolarizare – cod 31). Candidatul va incărca dovada plaţii pe platforma de admitere. 

Candidaţii care nu îndeplinesc cele menţionate anterior în perioada specificată pentru confirmarea locului vor fi declaraţi RESPINŞI


    • Înscrierea candidaţilor: 15-20 iulie 2024 – ONLINE sau prin prezenţa fizică a candidatului  
    • Selecţia candidaţilor şi afişarea rezultatelor: 22-27 iulie 2024
    • Confirmarea locului: 24-26 iulie 2024

  • Înscrieri ONLINE : 15-20 iulie 2024  – pe platforma ONLINE  https://eadmitere.uaic.ro/
    (IMPORTANT: conturile de acces pe platformă vor putea fi create până cel târziu 20.07.2024, ora 12, iar completarea şi finalizarea dosarelor putându-se face până cel târziu 20.07.2024, ora 13)
    La înscrierea online vă rugăm să încărcaţi pe platformă următoarele documente scanate (ATENŢIE! scanaţi TOATE paginile documentelor – faţă/verso) :
    Diploma de bacalaureat obţinută în România sau atestat de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României sau dosarul de echivalare complet în vederea transmiterii de către Universitate către CNRED. Candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în 2024 pot prezenta, în sesiunea de admitere imediat următoare promovării examenului de bacalaureat 2024, în locul diplomei de bacalaureat, o adeverinţă eliberată de către instituţia de învăţământ absolvită
    –foaia matricolă din liceu
    –cartea de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
    –certificatul de naştere
    –certificatul de căsătorie sau documentul care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
    –adeverinţa medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate (sunteţi/nu sunteţi în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
    –dovada achitarii taxei de înscriere
    –extras de cont al candidatului – în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării
    dacă aţi fost exmatriculat sau v-aţi retras de la studii de licenţă : adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi student (licenţă/master/doctorat) : adeverinţă din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi absolvent de studii de licenţă: adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    –diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă (dacă este cazul)
    -În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.

    Înscrieri – depunerea dosarelor fizice (personal pe baza cărţii de identitate sau de către o altă persoană pe bază de procură):
    IMPORTANT! Contul pe platforma https://eadmitere.uaic.ro/ trebuie să fie creat și validat + dosarul de la Facultatea de Istorie trebuie creat – înainte de a vă înscrie la sediul Facultăţii de Istorie!.

    Program înscrieri: 15-19 iulie 2024 între orele 9-16 şi 20 iulie 2024 între orele 9-13, sala 1.2 (Corp A, parter, stânga)
    La înscriere trebuie să prezentaţi următoarele documente:
    Diploma de bacalaureat obţinută în România sau atestat de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României ÎN ORIGINAL sau dosarul de echivalare complet în vederea transmiterii de către Universitate către CNRED (conform art.15, lit.k din Metodologia de admitere). Candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în 2024 pot prezenta, în sesiunea de admitere imediat următoare promovării examenului de bacalaureat 2024, în locul diplomei de bacalaureat, o adeverinţă eliberată de către instituţia de învăţământ absolvită
    –foaia matricolă din liceu în original
    –original* şi copie a cărţii de identitate (care atestă domiciliul în România) / paşaport (candidaţi din ţările UE, SEE, Elveţia)
    –original* şi copie a certificatului de naştere
    –original* şi copie a certificatului de căsătorie sau a documentului care atestă schimbarea numelui (dacă este cazul)
    –adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, care sunt acestea (dacă este cazul))
    –3 fotografii color tip legitimaţie (format 2/2,5 cm)
    –dovada achitarii taxei de înscriere
    –extras de cont al candidatului – în vederea efectuării operaţiunilor de virament bancar care apar în perioada şcolarizării
    dacă aţi fost exmatriculat sau v-aţi retras de la studii de licenţă : adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi student (licenţă/master/doctorat) : adeverinţă din care să rezulte calitatea de student, cu menţionarea numărului de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    dacă sunteţi student (licenţă/master/doctorat): copii legalizate pentru: diploma de bacalaureat / atestatul CNRED, foaia matricolă din liceu ŞI adeverinţă care să ateste prezenţa actelor de studii în original la altă facultate/instituţie de învăţământ superior
    dacă sunteţi absolvent de studii de licenţă: adeverinţă din care să rezulte numărul de semestre în care s-a beneficiat de finanţare de la buget şi de bursă
    –diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă în original (dacă este cazul)
    –În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.
    acord de confidenţialitate
    –dosar plic
    *se restituie candidatului după certificarea cu documentul în copie de către membrii comisiei


NUMĂR DE LOCURI sesiunea  iulie 2024:

Domeniul Istorie: 88 buget, 11 buget – cadre didactice,bugetcandidaţi proveniţi din sistemul de protecţie socială, 1 bugetCandidați cu cerințe educaționale speciale/dizabilități*,bugetabsolvenţi de licee din mediul rural, 1 bugetetnici romi, 6 cu taxa

*În vederea înscrierii la concursul de admitere la toate ciclurile de studii universitare şi toate formele de învăţământ, candidaţii proveniţi din categoria persoanelor cu dizabilități vor depune la dosarul de candidatură şi formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz.

CONDIŢII DE ADMITERE:

Media obţinută la examenul de bacalaureat (100%)

CRITERII DE DEPARTAJARE:

  • Media anilor de studii din liceu;
  • Nota obţinută la disciplina Limba şi literatura română (proba scrisă) la examenul de bacalaureat

Ultima medie de admitere în anul 2023: locuri finanţate de la buget: media 6,13



NOTĂ DE INFORMARE privind prelucrarea datelor cu caracter personal


DOMENII ŞI SPECIALIZĂRI:

  • Domeniul de ştiinţe, arte şi cultură:Ştiinte umaniste
  • Domeniul: Istorie
    • Specializare:
      • ISTORIE
    • Durata studiilor: 3 ani
    • Numărul total de credite: 180
    • Titlul obţinut: licenţiat în istorie
    • Stadiul acreditării: Istorie – acreditare

Opţiuni de carieră: profesor, ziarist, cercetător, muzeolog, diplomat, arheolog, arhivist, istoric de artă, muzeograf, bibliotecar, specialist în cadrul unor instituţii şi organizaţii axate pe problematica integrării europene (primării, prefecturi).

TAXE:

  • Taxa de admitere: 200 LEI
    – Poți plăti taxa de admitere online, în contul BCR, pe platforma https://plati-taxe.uaic.ro/. Te rugăm să citești cu atenție instrucțiunile de pe platformă.
    – Poţi achita taxa de admitere la orice agenţie BRD din ţară, în contul RO68 BRDE 240SV 8953 4452 400, cod 28 – taxă admitere, Cod Facultatea de Istorie, licenţă IF/ZI – 1301; Cod Facultatea de Istorie, licenţă I.D. – 2214; Cod Facultatea de Istorie, master – 241, taxă admitere – cod 28.
    – Pentru fiecare dosar de înscriere se achită o taxă de admitere distinctă.
    – Dovada plăţii (o copie a ordinului de plata) o anexezi dosarului de candidatură. Este foarte important ca plata să fie făcută cu numele și CNP-ul candidatului, altfel, chitanţa nu va putea fi luată în considerare.
  • Taxa anuală de şcolarizare: 2500 LEI

Scutiri de taxe:

          Sunt scutiţi de plata taxei de înscriere următoarele categorii de candidaţi:

  • candidaţii (în vârstă de până la 26 ani şi aflaţi în întreţinerea părinţilor) care sunt copii ai personalului didactic (de predare si auxiliar) în activitate, pensionat sau decedat;
  • candidaţii (în vârstă de până la 26 ani şi aflaţi în întreţinerea părinţilor) care sunt copii ai personalului nedidactic  din Universitatea “ Al. I. Cuza” Iaşi;
  • candidaţii (în vârstă de până la 26 ani) care sunt copii  cu unul sau ambii părinţi decedaţi;
  • candidaţii (în vârstă de până la 26 ani) care sunt copii din familii monoparentale;
  • candidaţii din grupurile defavorizate definite conform Legii asistenţei sociale nr.292/2011 cu modifcările şi completările ulterioare;
  • candidaţii care au obţinut distincţii (premiile I, II, III, menţiune, premii speciale) la olimpiadele şcolare internaţionale recunoscute de Ministerul Educaţiei, premiul I la olimpiadele naţionale finanţate de Ministerul Educaţiei sau la alte concursuri recunoscute de către facultatea la care se înscrie.

Se reduce cu 50% cuantumul taxei de înscriere la admitere pentru candidaţii care sunt salariaţi ai Universităţii “Al. I. Cuza” Iaşi şi ai Bibliotecii Centrale Universitare “Mihai Eminescu” din Iaşi.

        Scutirea sau reducerea taxei de înscriere se face numai pe baza actelor doveditoare prezentate de candidaţi comisiei de admitere pe facultate (ex.: copie certificat de deces, adeverinţă de la Casa de copii, adeverinţă de salariat eliberată de şcoală şi vizată de Inspectoratul Şcolar al judeţului respectiv).

Taxa de înscriere se restituie candidaţilor doar în cazul în care specializarea la care au fost admişi nu se mai organizează.

Admiterea candidaţilor olimpici:

              Absolvenţii de liceu cu diplomă de bacalaureat obţinută în România care au obţinut în ultimii 4 ani  premiile 1, 2 sau 3 la Olimpiada Naţională de Istorie vor fi admişi cu  media  10.

PRECIZĂRI IMPORTANTE:

Înscrierea la concursul de admitere se face online / personal (pe baza cărţii de identitate) / de către o altă persoană (pe bază de procură). Candidaţii străini – cetăţeni ai statelor membre UE, SEE şi Confederaţiei Elveţiene vor prezenta la înscriere documentele enumerate mai sus şi traducerea legalizată a acestora în limba română.

Întrucât candidaţii au dreptul de a se înscrie concomitent la două sau mai multe domenii/facultăţi/instituţii, în vederea admiterii în învăţământul superior, dosarul cu actele originale se depune la prima opţiune. Înscrierea la celelalte domenii/facultăţi/instituţii se face pe baza documentelor mai sus menţionate prezentate în copie certificată de către facultatea/instituţia care deţine originalul şi însoţite de o adeverinţă de confirmare că actele în original s-au depus la altă facultate/instituţie.

Un candidat poate fi admis şi înmatriculat ca student la cel mult două programe de studii concomitent, indiferent de instituţiile de învăţământ care le oferă. Un candidat declarat admis poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master şi pentru un singur program de doctorat. Orice subvenţie financiară sau bursă din fonduri publice se acordă numai într-o singură instituţie de învăţământ superior, pentru un singur program de studii (acolo unde se află actele de studii în original). Candidatul declarat admis la mai multe facultăţi optează pentru programul de studii care va fi finanţat de la buget prin depunerea diplomei de bacalaureat în original şi a foii matricole în original la facultatea pe care doreşte să o urmeze, respectând termenul de depunere stabilit de aceasta.

Candidaţii declaraţi admişi care au mai urmat, parţial sau integral, o formă de învăţământ universitar din România- finalizate sau nefinalizate (exmatriculaţi, retraşi, absolvenţi fără examen de licenţă etc.)- beneficiază de subvenţia de la bugetul de stat numai pe durata normală de studiu (scăzând din durata de studiu a noii specializări semestrele de studiu cu finanţare de la buget urmate la specializarea anterioară). Aceştia au obligaţia ca, la înscriere, să declare în scris, sub semnătură, dacă au urmat o altă specializare. Declaraţiile false atrag eliminarea din concursul de admitere şi aplicarea dispoziţiilor prevăzute de Codul Penal.

Ocuparea ulterioară a locurilor la buget şi la taxă se face în conformitate cu Regulamentul privind activitatea profesională a studenţilor – ciclul studii universitare de licenţă.

Candidaţii admişi care urmează două programe de studii vor depune copii legalizate ale actelor de studii însoţite de adeverinţă care să ateste prezenţa actelor de studii în original la altă facultate/instituţie de învăţământ superior.
Candidaţilor admişi cu taxă care renunţă la şcolarizare în termen de 5 zile calendaristice de la semnarea contractului de studii li se reţin 125 lei. Dacă cererea de retragere se face după depăşirea termenului de 5 zile calendaristice de la semnarea contractului de studii, dar înainte de 6 septembrie 2024, candidaţilor li se reţin 187,5 lei. Dacă se solicită retragerea după data de 6 septembrie 2024, dar înainte de începerea anului universitar 2024-2025, se vor reţine 250 lei. Candidaţilor care se retrag după începerea anului universitar nu li se mai restituie taxa prevăzută pentru confirmarea locului. Taxa de înmatriculare nu se restituie în cazul renunțării la școlarizare. Taxa de înscriere se restituie doar în cazul în care specializarea la care au fost admiși nu se mai organizează. Taxa de școlarizare achitată de către candidați în vederea confirmării locurilor se restituie integral în următoarele situații: 1) candidatul admis cu taxă a ocupat, în urma redistribuirii, un loc la buget; 2) candidatul nu a confirmat locul (deși a plătit prima tranșă din taxa de școlarizare).